Regulamin postępowania mediacyjnego w Centrum Mediacji Sportowej
§ 1 Zakres działalności Centrum
- Celem działalności Centrum Mediacji Sportowej, zwanego dalej „Centrum”, jest pomoc środowisku sportowemu w rozwiązywaniu konfliktów powstałych w
związku z profesjonalnym i amatorskim uprawianiem sportu poprzez wykorzystanie idei mediacji.
- Centrum prowadzi postępowania mediacje na etapie przedsądowym oraz sądowym w szeroko rozumianych sprawach sportowych, za wyjątkiem spraw
dyscyplinarnych i związanych ze stosowaniem dopingu.
- Centrum oferuje najwyższą jakość mediacji prowadzonych przez doświadczonych, profesjonalne przygotowanych mediatorów mających znajomość przepisów prawa sportowego oraz specyfiki spraw sportowych.
§ 2 Podstawowe zasady postępowania mediacyjnego
- Postępowanie mediacyjne jest dobrowolne, co oznacza, że każda ze Stron musi wyrazić zgodę na uczestnictwo w mediacji i zaakceptować osobę mediatora.
- Przebieg mediacji ma charakter poufny, co gwarantuje stronom dyskretne rozwiązanie sporu.
- Informacje przekazane mediatorowi przez strony lub inne osoby uczestniczące w mediacji nie mogą być przez niego ujawniane. Obowiązek zachowania
poufności istnieje również po zakończeniu postępowania mediacyjnego, chyba że strony postanowią inaczej.
- Z uwagi na poufność mediacji obowiązuje całkowity zakaz utrwalania przebiegu mediacji w jakikolwiek sposób.
- W razie braku porozumienia bezskuteczne jest powoływanie się w sądzie powszechnym lub sądzie arbitrażowym na wzajemne ustępstwa i propozycje
czynione sobie przez strony w trakcie mediacji.
- Mediator prowadzący postępowanie mediacyjne przez cały czas jego trwania pozostaje osobą bezstronną i neutralną wobec przedmiotu sporu
- Mediator prowadzący postępowanie może proponować stronom rozwiązania, które nie mają charakteru wiążącego. O sposobie rozwiązaniu sporu decydują
wyłącznie strony.
- Postępowanie mediacyjne prowadzone jest zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa oraz standardami pracy mediatora.
§ 3 Wszczęcie postępowania mediacyjnego
- Strony lub jedna ze stron zainteresowane/a poddaniem sporu pod mediację składa/ą do Centrum wniosek o przeprowadzenie postepowania mediacyjnego
(wniosek o mediację).
- Wniosek można wypełnić online lub za pomocą formularza i przesłać do Centrum w dowolny sposób tj.:
- pocztą tradycyjną na adres: Centrum Mediacji Sportowej Dauerman, ul. Powstańców Śląskich 9, 53-332 Wrocław
- pocztą elektroniczną na adres e-mail: biuro@centrummediacjisportowej.pl. W razie trudności lub wątpliwości z wypełnieniem wniosku prosimy o kontakt z Centrum pod numerem tel. +48 71 780 40 80.
- Składając wniosek o mediację należy uiścić opłatę od wniosku, zgodnie z tabelą opłat, wpłacając ją na rachunek bankowy Centrum, tj. 03 1090 2590 0000 0001 3123 1534
- Opłata od wniosku nie podlega zwrotowi.
- Pracownik Centrum potwierdzi otrzymanie wniosku o mediację oraz otrzymanie opłaty od wniosku.
- W przypadku, gdy wniosek składa jedna ze stron upoważnia ona mediatora do kontaktu z drugą stroną i odebrania od niej zgody na uczestnictwo w postępowaniu mediacyjnym (upoważnienie w treści wniosku).
- Prawidłowo wypełniony i opłacony wniosek zostaje przekazany Dyrektorowi Centrum celem rozpoczęcia postępowania mediacyjnego.
- Dyrektor Centrum po otrzymaniu wniosku będzie kontaktował się ze stronami telefonicznie celem ustalenia szczegółów odnośnie prowadzenia mediacji. W razie takiej potrzeby Dyrektor Centrum może prosić strony o udostępnienie potrzebnej dokumentacji lub udzielenie dodatkowych informacji, które w ocenie Dyrektora Centrum są konieczne do prawidłowego przeprowadzenia postępowania mediacyjnego.
- W przypadku odmowy uczestnictwa w mediacji przez drugą stroną postępowania mediacyjne nie będzie przeprowadzone. Strona inicjująca mediację otrzyma pisemne potwierdzenie podjęcia próby poddania sporu pod mediację, która nie doszła do skutku.
§ 4 Prowadzenie mediacji
- Po wyrażeniu zgody na mediację przez obie strony mediator ustala dogodny termin pierwszego posiedzenia mediacyjnego.
- Posiedzenia mediacyjne mogą być indywidualne (z udziałem tylko jednej strony) lub wspólne (z udziałem dwóch stron). Decyzję o sposobie prowadzenia
mediacji podejmuje mediator.
- Liczba posiedzeń mediacyjnych zależna jest od charakteru sprawy, wielości kwestii spornych oraz liczby osób uczestniczących w mediacji.
- Czas trwania jednego posiedzenia mediacyjnego wynosi do 4 godziny. Na wniosek stron, za zgodą mediatora, w jednym dniu mogą odbyć się dwa
posiedzenia mediacyjne.
- W sprawach tego wymagających, w razie braku innej możliwości, mediacja może być prowadzona za pomocą dostępnych, ustalonych między Stronami i
mediatorem narzędzi komunikacyjnych.
- W postępowaniu mediacyjnym uczestniczą strony (osobiście lub zastępowane przez profesjonalnych pełnomocników) oraz mediator. W mediacji mogą
uczestniczyć również inne osoby, wskazane przez strony, których obecność mogłaby przyczynić się do rozwiązania sporu (uczestnicy mediacji).
- Postępowanie mediacyjne prowadzi się w siedzibie Centrum. W wyjątkowych przypadkach, na wniosek stron, strony mogą ustalić inne miejsce prowadzenia mediacji. W takim przypadku strony pokrywają uzgodnione wcześniej koszty dojazdu mediatora oraz wynajmu sali na potrzeby przeprowadzenia mediacji.
- Językiem postępowania mediacyjnego jest język polski. Na wniosek stron, w sprawach tego wymagających, w mediacji może uczestniczyć tłumacz. W takim przypadku strony pokrywają koszty tłumacza biorącego udział w postępowaniu.
- Mediator może sporządzać podczas przebiegu postępowania mediacyjnego notatki na własny użytek, które zostaną zniszczone po zakończeniu mediacji.
- W przypadku dojścia stron do porozumienia mediator przygotowuje projekt ugody mediacyjnej i przesyłam go stronom cele akceptacji i weryfikacji.
- Otrzymany od mediatora projekt ugody mediacyjnej powinien być zaopiniowany przez prawnika każdej ze stron ( o ile taki pełnomocnik występuje).
- Po otrzymaniu potwierdzenia, iż strony akceptują projekt ugody, ustalany jest terminu podpisania ugody mediacyjnej. Ugoda podpisywana jest na wspólnym posiedzeniu mediacyjnym. W przypadku braku takiej możliwości ugoda może być podpisana na odległość.
- Po zakończeniu postępowania mediacyjnego mediator przygotowuje protokół z mediacji, którego odpis otrzymuje każda ze stron.
- Kopię protokołu wraz z kopią wniosku i ewentualną ugodą przechowuje się w archiwum Centrum przez okres 5 lat. Dokumenty te mogą być udostępniane tylko stronom lub innym upoważnionym przez strony podmiotom.
§ 5 Odpowiedzialność Mediatora
- Postępowanie mediacyjne prowadzone jest przez jednego mediatora.
- Wyboru mediatora prowadzącego postępowanie mediacyjne w danej sprawie dokonuje Dyrektor Centrum w ustaleniu ze stronami (zgoda stron na osobę
mediatora).
- Mediator prowadząc postępowanie mediacyjne zobowiązany jest poinformować uczestników postępowania o zasadach mediacji (dobrowolność, poufność, bezstronność, neutralność) i procedurze mediacyjnej oraz odebrać od nich zgodę na mediację.
- Mediator czuwa nad właściwym przebiegiem postępowania mediacyjnego.
- Mediator nie rozstrzyga sporu między stronami, wobec czego brak porozumienia w mediacji nie może być uznany za nienależyte jej przeprowadzenie i nie może być podstawą odmowy zapłaty/zwrotu opłaty mediacyjnej.
- O ostatecznym kształcenie porozumienia (ugody) decydują strony, wobec czego Mediator nie ponosi odpowiedzialności za treść ugody mediacyjnej ustalonej przez strony w mediacji oraz za ewentualną odmowę jej zatwierdzenia przez sąd. Projekt ugody mediacyjnej przed jej podpisaniem powinien być zaopiniowany przez prawnika strony (o ile występował).
- Mediator czuwa nad tym, aby ugoda była spójna i zrozumiała i nie zawierała w swojej treści sprzeczności.
- Mediator nie udziela stronom porad prawnych.
§ 6 Koszty postępowania mediacyjnego
- Opłata za przeprowadzenie mediacji obejmuje:
- opłatę od wniosku o mediację
- opłatę za przeprowadzenie mediacji (posiedzenia mediacyjne)
- opłatę za przygotowanie ugody i dokumenty związane z ugodowym zakończeniem sporu.
- Wysokość poszczególnych opłat określona jest w Cenniku, stanowiącym załącznik do niniejszego Regulaminu.
- Opłatę od wniosku o mediację uiszcza jedna strona (strona składająca do Centrum wniosek o przeprowadzenie postępowania mediacyjnego).
- Opłata od wniosku o mediację jest bezzwrotna.
- Opłata od wniosku obejmuje: kontakt mediatora z drugą stroną, zachęcenie do uczestnictwa w mediacji, wystosowanie zaproszenia do mediacji (w formie mailowej lub pisemnej), ustalenie ze stronami dogodnego terminu mediacji oraz osób uczestniczących w postępowaniu mediacyjnym.
- Opłata mediacyjna uiszczana jest przez każdą ze stron, w wysokości wskazanej w Cenniku.
- Opłata mediacyjna uiszczana jest przez strony przed rozpoczęciem mediacji.
- Opłata mediacyjna obejmuje przeprowadzenie postępowania mediacyjnego w ramach posiedzeń mediacyjnych (liczba posiedzeń zależna jest od wartości przedmiotu sporu i wskazana została w cenniku).
- Na opłatę mediacyjną składają się: wynagrodzenie mediatora, koszty lokalu na potrzeby mediacji (siedziba Centrum) oraz wydatki związane z prowadzeniem postępowania mediacyjnego (korespondencja, artykuły biurowe, telefon).
- W razie ustalenia miejsca mediacji na inne niż siedziba Centrum, strony będą ponosiły koszty wynajmu lokalu oraz dojazdu mediatora (w wysokości ustalonej wcześniej z mediatorem).
- Czas trwania jednego posiedzenia mediacyjnego, w zależności od rodzaju sprawy i liczby uczestników, wynosi do 4 godzin.
- Posiedzenie może być wspólne (z udziałem dwóch stron) lub indywidulane, z udziałem jednej strony.
- Za zgodą stron posiedzenie mediacyjne może być prowadzone na odległość za pomocą uzgodnionych między stronami i mediatorem narzędzi komunikacyjnych.
- W przypadku, gdy stronom nie uda się dojść do porozumienia w czasie posiedzeń mediacyjnych objętych opłatą mediacyjną, a wolą stron będzie kontynuowanie mediacji, strony będę ponosiły dodatkowe koszty z tego tytułu, w wysokości uzgodnionej z mediatorem.
- Opłata mediacyjna obejmuje przeprowadzenie postępowania mediacyjnego, bez względu na wynik mediacji. W przypadku braku porozumienia i nie zawarcia ugody nie podlega ona zwrotowi.
- Opłata za przygotowanie ugody i dokumentów związanych z ugodowym zakończeniem sporu obejmuje: przygotowanie projektu ugody mediacyjnej, konsultacje ze stronami i ich pełnomocnikami na etapie ostatecznego ustalenia treści poszczególnych zapisów, posiedzenie mediacyjne, na którym odbywa się podpisanie ugody, przygotowanie protokołu z mediacji.
- Koszty ewentualnej pomocy prawnej, strony pokrywają we własnym zakresie.
§ 7 Ochrona Danych Osobowych
Zgodnie z art. 13 ust. 1 i ust. 2 Ogólnego rozporządzenia Parlamentu i Rady Unii Europejskiej o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. informujemy, iż:
- Administratorem Danych Osobowych jest Fundacja „CENTRUM MEDIACJI SPORTOWEJ DAUERMAN” z siedzibą we Wrocławiu przy ul Powstańców Śląskich 9, 53-332 Wrocław ( bud. MIDPOINT 71, CITYSPACE I p. ), wpisana do Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000573893, NIP: 8992772803, REGON: 362437239, e-mail: biuro@centrummediacjisportowej.pl, tel. +48 501 518 391;
- Podanie przez Stronę danych osobowych w korespondencji przychodzącej lub rozmowie telefonicznej jest dobrowolne, lecz niezbędne do celów udzielenia odpowiedzi na przedstawione zagadnienie;
- Przetwarzanie osobowych Strony w celu udzielenia odpowiedzi na przedstawione zagadnienie oraz prowadzenia postępowania mediacyjnego odbywa się na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f) Ogólnego Rozporządzenia Parlamentu i Rady Unii Europejskiej o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. i zgodnie zasadami określonymi w niniejszym Rozporządzeniu;
- Strona ma prawo dostępu do treści swoich danych, uzyskania ich kopii, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo do przenoszenia
danych;
- Dane osobowe Strony będą przechowywane przez okres niezbędny do udzielenia odpowiedzi na przedstawione zagadnienie
- Dane osobowe Strony możemy udostępniać następującym kategoriom podmiotów: Kancelaria Mediacyjna i Prawna Grażyna Górska, zainteresowanym
sprawą kancelariom prawniczym i mediacyjnym oraz Polskiemu Komitetowi Sportów Nieolimpijskich (PKSN);
- Strona ma prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uznasz, iż przetwarzanie danych osobowych dotyczących Strony narusza przepisy Ogólnego rozporządzenia Parlamentu i Rady Unii Europejskiej o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r.